Мета: допомогти учням
з'ясувати сутність поняття «толерантність»; розвивати почуття колективізму,
солідарності, вміння слухати; показати, що важливим у стосунках між людьми є
вміння спілкуватися; переконати учнів у необхідності бути терпимими до
оточуючих; учити встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі.
Обладнання: плакати з
цитатами: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю
на коліна» (Гете), «Моя свобода розмахувати руками завершується там, де
починається ніс мого сусіда» (Емерсон); роздавальний матеріал (тест «Чи терпимі
ми», роздруковані картки з матеріалом для обговорення, роздруковані аркуші, на
яких намальована квітка «Толерантність»),
Коментар: до початку
Заняття вивішую
на класній дошці плакати з цитатами.
Хід
заняття
Тема сьогоднішнього
нашого Заняття — «Толерантність ».
Що означає це поняття?
Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна
людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться
сьогодні відповісти.
Для української мови
поняття "толерантність" відносно нове і однозначного тлумачення поки
що не має. Для того, щоб краще зрозуміти походження цього слова пропонуємо Вам
невеликий лінгвістичний екскурс:
tolerancia (іспан.) -
здатність визнавати відмінність від власних ідеї чи помисли;
tolerance (франц.) -
ставлення, під час якого людина визнає, що інші можуть думати чи діяти інакше,
ніж вона сама;
tolerance (англ.) -
готовність бути терплячим;
kuanrong (китайска) -
дозволяти, приймати, бути по відношенню до інших милосердним;
tasamul' (араб.) -
прощення, милосердя, м'якість, терпіння, чуйне ставлення до інших.
|